Arhīvs
Marts, 2024
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Trešā daļa absolventu kā dāvanu vēlētos saņemt skaidru naudu
Publicēts 8. jūnijā, 2010.
Tirdzniecības centra „Mols” veiktajā aptaujā noskaidrots, ka 33% topošo absolventu izlaidumā vēlētos saņemt skaidru naudu, savukārt 38% dāvanu pasniedzējiem vispiemērotākā šķiet grāmata, kuru kā vēlamo nav norādījis neviens no topošajiem absolventiem. Tirgotāji atzīst, ka iegādāto dāvanu skaita apjoms šogad pieaug, un ir vienisprātis ar modes ekspertiem, ka šī gada izlaidumu tērpos dominē absolūta romantika.

Aptaujājot tirdzniecības centra „Mols” klientus par, viņuprāt, piemērotāko dāvanu skolu un augstskolu absolventiem, lielākā daļa jeb 38% norādījuši grāmatu. 21% respondentu uzskata, ka piemērota dāvana būtu arī dāvanu karte. Skaidru naudu absolventiem visbiežāk pasniegtu 18% aptaujāto, un tikpat liels skaits (18%) aptaujas dalībnieku uzskata, ka izlaidumā pietiek tikai ar ziediem un dāvanas nav nepieciešamas. Tikai 5% respondentu uzskata, ka labākā dāvana izlaidumā ir rotas.

 

Lielākā daļa jeb 33% aptaujāto topošo absolventu kā dāvanu izlaidumā vislabāk vēlētos saņemt skaidru naudu, 26% respondentu priekšroku dotu dāvanu kartei. Aptuveni piektā daļa jeb 19% aptaujāto izlaidumā vēlētos saņemt tikai ziedus, jo uzskata, ka dāvanas šajos svētkos nav nepieciešamas. Rotas un aksesuārus kā vēlamo dāvanu uzskata 13% respondentu, savukārt 9% norādījuši, ka vēlētos saņemt datoru. Neviens no aptaujātajiem skolēniem un studentiem nav vienisprātis ar dāvanu pasniedzējiem, kuri kā vislabāko variantu dāvanai norādījuši grāmatu.

 

„Manuprāt, apsveicami, ka liela daļa respondentu uzskata, ka laba grāmata būtu vērtīgākā dāvana absolventam, tādējādi pierādot turpmākas izglītības un pašizaugsmes nozīmību. Tomēr paši absolventi tā nedomā, priekšroku dodot skaidrai naudai un dāvanu kartei. Arī tirdzniecības centra „Mols” praksē novērojam, ka pirms dažādiem svētkiem daudz lielākā apjomā tiek iegādātas Galactico elektroniskās dāvanu kartes, kas tās saņēmējam sniedz neierobežotas dāvanu iegādes iespējas”, skaidro Lelde Gangnuse, tirdzniecības centra „Mols” menedžere.

 

Paralēli klientu aptaujai tirdzniecības centra „Mols” nomniekiem tika uzdoti jautājumi par dāvanu iegādes tendencēm šogad. Noskaidrots, ka klienti visaktīvāk dāvanas pērk tieši pēdējā brīdī pirms izlaidumiem. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu, iegādāto dāvanu skaita apjoms ir pieaudzis, tomēr cilvēki tām atvēl mazāku summu kā pērn. Dāvanu izvēli šogad nav mainījusies, populārākās joprojām ir dāvanu kartes, grāmatas, rotas un aksesuāri, MP3 atskaņotāji, digitālie fotorāmji. Iepriekšējos gados aktuāla dāvana bijusi arī portatīvais dators.

 

Aptaujājot „Mola” apģērbu veikalus, noskaidrots, ka vīriešu kārtas pārstāvji izlaidumiem kā ierasts izvēlas gaišas krāsas uzvalkus, nereti žaketi aizstājot ar vesti, šogad īpaši iecienīti ir tā sauktie slim fit jeb pieguļošie uzvalki. Dāmām aktuāli ir tērpi košās krāsās, viegli audumi, dažādi ziedu raksti, kas redzami vasarīgās kleitās ar volāniem un kuplu kleitas apakšējo daļu, tāpat tiek pievērsta uzmanība vidukļa akcentiem. Tērpi tiek papildināti ar romatiskiem aksesuāriem – mazām somiņām, rotām ar ziedu motīviem, lentītēm un viennozīmīgi šī gada aktualitāti - žābo.

 

Apģērbu tirgotāju novērojumus apstiprina arī modes māksliniece Šeila: „Esmu novērojusi, ka izlaiduma tērpu izvēlē šogad dominē absolūta romantika un vieglprātība – apģērbu un aksesuāru krāsas ir perfekti saskaņotas un to valkātājas izskatās gluži kā konfektes, tipiski 80. gadu stilam. Šī gada galvenā izvēle ir volāni, zīds, mini svārki un kleitas, spilgtas un koķetas krāsas. Pārsteidz tas, ka šogad, pretstatā pagājušā gada izlaidumu sezonai, dāmas savus tērpus iegādājas, neskatoties uz to cenu un iespēju tos uzvilkt arī kādā ikdienišķākā pasākumā. Acīmredzot cilvēki pēc garās ziemas ir noilgojušies pēc kā skaista, koša un vieglprātīgi romantiska. Veiksmīga izvēle šogad ir arī viss dabīgais, dabas krāsas, ideja par dabai draudzīgu apģērbu un, protams, pienācis ir džinsa triumfs.”

 

Pētījuma veikšanai aptaujāti 500 respondenti (tirdzniecības centra „Mols” klienti) laika posmā no 24. līdz 27. maijam.


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: